Home Zdravá a léčivá výživa Pro zdraví a krásu z kuchyně a zahrady

Pro zdraví a krásu z kuchyně a zahrady

by Petra

Využijte sílu přírodních plodů – působí blahodárně na náš organismus i psychiku! Obsahují spoustu vitaminů, stopových prvků a vlákniny. Víte, na co jsou jednotlivé druhy plodů dobré? 

Jablka

Ať už se jedná o jablka jakékoliv barvy, ve své slupce obsahují obrovské množství vitaminů a stopových prvků. Jablka jsou pro naše tělo velmi prospěšné. Obsažený peptin zajišťuje regulaci hladiny cholesterolu, jablka na sebe vážou toxiny (např. olovo, rtuť) a zajišťují tím pročištění našeho těla. Sůl kyseliny vinné zase působí proti usazování nežádoucích bakterií ve střevech.

Konzumujte dvě syrová jablka denně a váš metabolismus bude v kondici. Jezte je celé, i se slupkou!

Hrušky

Hrušky obsahují kyselinu listovou, jejíž nedostatek se mimo jiné projeví špatnou náladou. Hrušky dále hospodaří s vodou v těle a ničí jedy, které se do těla dostanou. Pro muže bude jistě zajímavá informace, že toto ovoce podporuje erekci. U dětí zase napomáhá s růstem a tvorbou krvinek.

Je nutné ovšem také upozornit, že zvýšeně bychom hrušky neměli konzumovat v období těhotenství, protože mohou zpomalovat zásobování plodu určitými živinami. Hrušky jsou dále naprosto nevhodné při průjmu. 

Švestky

Švestky jsou bohaté hlavně na vitaminy skupiny B. Jsou dobré pro tvorbu krve, zdravé vlasy, nehty a pokožku. Švestky obsahují také vitamin E, silný antioxidant. Švestky předchází rakovině, srdečně – cévním onemocněním a udržují optimální hladinu cholesterolu v krvi.

Pokud trpíte zácpou, pomohou vám sušené švestky lehce povařené ve vodě, švestkový kompot, nebo pár lžic povidel.

Hrozny

Hrozny obsahují resveratrol, silný antioxidant, která bojuje proti volným radikálům. Hrozny zpomalují proces stárnutí organismu, předchází kardiovaskulárním nemocem, napomáhají při diabetu a zánětům.

Šípky

Šípek obsahuje obrovské množství vitaminu C. Tento vitamin je zde navíc ještě kombinován s jinými chytrými látkami, a tak zajišťuje vysokou ochranu imunitního systému. Kromě vitaminu C obsahují šípky i vitamin B1 (pro soustředěnost), vitamin K (pro ledviny) aj.

Zelí

Zelí je nejlepší konzumovat kysané. Zelí je zdrojem vitaminů (C, B, K) a minerálů (draslíku, hořčíku, fluoru). Zelí pomáhá proti únavě, podporuje imunitu, posiluje odolnost vůči infekcím, napomáhá látkové výměně a vylučování jedů z těla, předchází rakovině a také ji pomáhá léčit (tlumí zhoubné bujení).

You may also like

Na webu užívám cookies. Prohlížením stránek s použitím cookies souhlasíte. Souhlasím Více

Privacy & Cookies Policy