Home Strava podle krevních skupin Výživa – krevní skupina 0

Výživa – krevní skupina 0

by Petra

Lidé s krevní skupinou O mají predispozice k poruchám štítné žlázy, k poruchám funkce slinivky, mají pomalejší metabolismus, nižší hladinu některých faktorů krevní srážlivosti (nedostatek vitaminu K) a sklony k artritidě.

Při omezení konzumace obilí, chleba, luštěnin a fazolí dochází téměř okamžitě k váhovému úbytku. Hlavním faktorem váhového přírůstku je lepek, který je obsažen v pšeničných klíčcích a celozrnných výrobcích.

Zcela nevhodné potraviny jsou tedy pšeničný lepek v jakékoliv formě, kukuřice, fazole, čočka, růžičková kapusta, květák a hořčice.

Maso a drůbež

Pro krevní skupinu 0 je vhodné libové hovězí, jehněčí, krůtí, kuřecí nebo rybí maso.

Mořské produkty

Jsou pro tuto krevní skupinu obzvláště vhodné – zaměřte se na mořské ryby bohaté na tuky, jako jsou treska, sleď a makrela. Konzumace mořských produktů (například dary moře) je pro vás vynikajícím zdrojem jódu, který reguluje funkci štítné žlázy.

Mléčné výrobky a vejce

Mléčné výrobky a vejce nejsou pro krevní skupinu 0 příliš prospěšné – zejména počet vajec by neměl přesáhnou 4 – 5 týdně. Mléčné výrobky z kravského mléka je možno nahradit sójovým nebo kozím mlékem a sýrem. Doporučuje se užívání tofu jako vhodné alternativy.

Oleje a tuky

Krevní skupina O reaguje na konzumaci olejů příznivě, nejvhodnější je olej olivový a olej z lněného semínka.

Ořechy a semínka

Dýňová semínka a vlašské ořechy jsou dobrým zdrojem doplňkových rostlinných bílkovin.

Luštěniny

Lidé s krevní skupinou O by měli omezit některé luštěniny, zejména fazoly a čočku.

Chléb a pečivo

Vyhněte se konzumaci lepku – tedy obilovin z pšeničné mouky. Vhodnou alternativou je chléb z naklíčených zrn, ve kterém jsou lepkové lektiny zničeny již při procesu klíčení.

 

Obilí a těstoviny

Neexistuje obilí nebo těstoviny, které jsou pro tuto krevní skupinu příliš prospěšné – v omezené míře je možné konzumovat těstoviny z pohanky nebo rýžové mouky.

 

Zelenina a houby

Lilkovitá zelenina, např. brambory, způsobuje krevní skupině O artritidu, kukuřičné lektiny narušují tvorbu inzulinu. Houby mohou spustit alergickou reakci. Naopak velmi vhodná jsou rajčata a listová zelenina bohatá na vitamin K, jako je kapusta, římský salát, brokolice a špenát.

 

Ovoce

Prospěšné jsou blumy, švestky a fíky – většina tmavočervených, modrých a červenofialových plodů vyvolává v trávicím traktu alkalickou reakci. Protože trávicí trakt lidí s krevní skupinou O je nadměrně kyselý, potřebuje dostatek zásaditých látek k získání rovnováhy.

 

Šťávy a tekutiny

Pro krevní skupinu O jsou vhodné zejména alkalické zeleninové šťávy. Pokud chcete pít ovocné šťávy, vybírejte si druhy s nízkým obsahem cukru – například jablečnou šťávu či mošt. Vyhněte se kávě – zvyšuje množství žaludečních kyselin.

 

Koření

Správný výběr koření může zlepšit váš trávicí a imunitní systém. Například koření na bázi řas je vhodné jako bohatý zdroj jódu. Sladidla (med, cukr, melasa) vám neškodí, prospěšná je v rozumné míře i čokoláda či kakaové boby.

Chuťové přísady

Pro krevní skupinu O nejsou žádné chuťové přísady příliš vhodné. Pokud si musíte jídlo dochutit, dělejte tak s mírou a dávejte si pozor na obsah tuku (např. v majonéze) a octa (kečup).

Bylinné čaje

U krevní skupiny O je nutno klást hlavní důraz na zklidnění trávicího a imunitního systému. Máta peprná, petržel a šípky mají příznivé účinky.

 

Na jednotlivé potraviny se můžete podívat v přehledu Potravin podle krevních skupin.

Doplněk stravy pro krevní skupinu 0 

Pokud nejste schopni dodržovat stravu podle své krevní skupiny a chcete předejít zdravotním komplikacím, užívejte multipreparát Vital 0, který obsahuje vitamíny a minerály vhodné pro vaší krevní skupinu, ale také výtažky z bylin, zeleniny a koření, které působí protiaglutinačně. 

 


Související články:

Výživa podle krevních skupin – úvod 

Krevní skupina A  

Krevní skupina B  

Krevní skupina AB 

Podrobný seznam potravin podle krevních skupiny

You may also like

Na webu užívám cookies. Prohlížením stránek s použitím cookies souhlasíte. Souhlasím Více

Privacy & Cookies Policy